Monday, December 10, 2007

 

Unutulmaz bir Bilanço Anısı

Sene 1984 Şubat, Otosan da bilanço dönemi, ve buna bağlı olarak da Koç Holding iç denetim ekibinin inceleme, diğer bir deyişle teftiş zamanı. Tüm muhasebe ve de Bilgiİşlem yoğun bir tempoda çalışmakta. Henüz ekran kullanımı yaygınlaşmadığı için hesap incelemeleri için top top dökümler hazırlanmakta. Motor üretimi ve kamyon montajı İnönü fabrikasına kaydırılmış, ancak fabrikanın bilgisayar sistemi olmadığından stok ve muhasebesini biz tutuyoruz. Üretim girdileri yüksek fiyatlı olduğundan sene sonu sayım sonuçları ile kaydi envanter arasındaki farklılıklar da çok önem arzediyor. İç denetim raporu hazırlanabilmesi ve bilançonun kapatılması için de öncelikle stok hesaplarındaki farkların denetlenmesi şart. Bunın için de muhasebe maliyet şefi (Tual Hacaloğlu) fabrikanın envanter raporunu alıp İnönü ye gider, amaç sayım farklarını incelemek, hataları gidermek ve de denetime gerekli açıklamaları yapabilmek.
Aradan bir kaç gün geçer, muhasebeden haber gelir, yarın sabah toplantı var, İnönü stokları konuşulacak.
Sabah toplantı salonuna gidilir, Otosan mali müdürlük komuta heyeti, Koç Holding iç denetim koordinatör ve yardımcısı (geleceğin Füsun Bozok'u), bir de ben. Toplantıya başlanır:
Koordinatör: Evet Tual, neler yaptın anlat.
TH: Efendim İnönü de tüm sayım ve kaydi envanteri karşılaştırdım. Dönüşte gece trende uyumadım, tüm stok sapmalarını bilgisayar çıktısında fosforlu kalemle işaretledim. Listeden siz sorun ben de açıklayayım.
Koordinatör: Olur, listeyi ver bakalım.
Koordinatör bir top bilgisayar çıktısını alır, başlar sayfaları çevirmeye.
Koordinatör: Tuğal, ben bir şey anlamadım, çizili dediğin satırlarda yazı yok, sadece boş satır var.
TH: Aman efendim olamaz, bütün gece işaretledim, bir de ben bakayım.
Hepimiz rapor üzerine eğiliriz, gerçekten de işaretli satırların mürekkebi uçmuş, ortada hiç yazı kalmamış. Nedeni de fosforlu kalemde kullanılan alkol self copy bilgisayar kağıdı ile kimyasal etkileşim yapmış, alkol, buharlaşırken de satırlardaki mürekkebi, beraberinde de Tual in çalışmasını almış götürmüş. Koordinatör kızacak ama kızamıyor, kabahatin kimde olduğuna karar verememiş. Bizler de gülmek istiyoruz ama saygısızlık etmemek için tavana bakıyoruz.
Sonunda koordinatör İnönü fabrikası stok farklarını incelemeden bilançoyu kapattı. Geriye de sadece bu unutulmaz anı kaldı.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?