Monday, December 10, 2007

 

GENCOB

Bu satırlar sadece Cobol programcıları içindir, diğerlerinin okumasında yarar yoktur!

Meslek yaşamımda sadece Cobol kullandım, binlerce program yazdım. Son zamanlarda bir şeye dikkat ettim, tüm Cobol programlarında iskelet aynı:
Identification Division.
Environment Division.
Data Division.
Procedure Division.
Bunların içinde de özellikle Environment Division da File Select ler; Data Division da da File Definition lar var. Bir programda kullanılacak File sayısı n ise buna bağlı olarak 1*Select File Assign to.., 1*FD File, 1*File Status, 1*Open File, 1*Close File olmak üzere 5n Cobol satırı zorunlu. Dolayısiyle ben bir program yazayım, parametre olarak kullanılacak file name leri vereyim, program çıktı olarak ta bir iskelet Cobol kaynak program yaratsın. Epey uğraştım ama sonunda istediğim oldu. Kullandığım yöntem de String komutu ile Cobol satırlarını oluşturmak ve de bunları editör ün okuyabileceği bir dosyaya kaydetmek. Örneğin:
String "Select " File-name-1 "Assign To Disk" giving Wsatır..
Write Satır from Wsatır.
Burada dikkat edilmesi gereken önemli husus String leri oluştururken kürsör pozisyonunun 72 i aşmaması. Bunun için de sürekli olarak kürsör posizyon değerini saklamak ve her yeni String öncesi pozisyon değerini kontrol etmek.
Bu şekilde önemli iş gücü tasarrufu yaptık. Sonra ben bu programı Internet de AS/400 forumuna gönderdim, kullanılabilir olarak değerlendirdiler ve de bana 50$ lık bir çek gönderdiler.
Bir Google arama yaparsanız Internetin derinliklerinde GENCOB utility Web sayfasına hala ulaşılabiliyor.
System iNetwork (formerly iSeries Network)

The GENCOB Utility by Selim Bozok Give Selim Bozok's GENCOB utility a list of files and other pertinent information, and it generates a skeleton Cobol ...
www.systeminetwork.com/.../index.cfm?fuseaction=ListArticlesByIssue&ID=328&pb_publicationid=3 - 38k - Cached - Similar pages - Note this

Cobol bir zamanlar dünyada en çok kullanılan programlama dili idi, ama hiç bir yazılım firmasının aklına
GENCOB benzeri bir yazılım geliştirme aracı hazırlamak gelmemiş. Bu yazının özeti de her zaman
farklılık yaratılabilir, yeter ki istenilsin.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?