Thursday, July 14, 2005

 

Bir Bilgi İşlemcinin Anıları (1974-2003) Giriş

Bu anıları hazırlamaktaki amacım 1974 den başlayarak 30 yılı kapsayan bir dönemde Türkiye nin 2 seçkin kuruluşunda bilgi işlem yöneticiliği yaptığım sürede edindiğim deneyim ve anıları ilgi duyacaklar ile paylaşmaktır. 2003 Martında BSH Peg Bilgi Teknolojileri Direktörü görevinden emekli olduktan sonra geçmişte edindiğim deneyim ve anıları bir kitapta toplamak düşüncesinde idim. Ancak tatmin edici bir çalışma için elimde yazılı kaynak (günlük) olmadığından bundan vazgeçtim. Yerine Internet Blog larda içimden geldiğince düşüncelerimi aktarabileceğime karar vererek bu notları oluşturmaya başladım.
İlgileneceklere aktarmak istediklerimi 3 grupta toplayabilirim:
1) İşe başladığım 1974 ve sonrasında Türkiye deki bilgi işlem ortamı
2) İlgi çekici anılarım
3) Bu süre zarfında yapmış olduğumuz yaratıcı çalışmalar

Bu notların yazarı kimdir:
ismim Selim Bozok. 1974-1986 yılları arasında Ford-Otosan (o zamanki ismi ile Otosan otomobil Sanayii A.Ş) ın bilgi işlem yöneticiliğini yaptım. Daha sonra da Profilo Grubu na geçtim ve 1986-2003 döneminde Profilo Grubu ve daha sonra da BSH PEG bilgi işlem direktörlüğünü yaptım. Son 2 senedir de Boğaziçi Üniversitesinde Bilgi Teknolojileri üzerine ders veriyorum. Profesyonel meslek yaşamım 1974 de delikli kartla başladı, 2003 de SAP ile sona erdi. Bu arada bence anlatmaya değer çok şey yaşandı; bu yazı dizisi de bu nedenle oluştu. 90 ve sonrası bilgisayar ile tanışanlara bu işin öncesi nasıldı anlatmak istiyorum.



Comments:
Gelen yorumunuz mevcut mu ?
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?